Infiintare / Modificare Asociatii de Proprietari
Asociatiile de proprietari sunt reglementate de legea nr. 196/2018.
Potrivit legii, asociaţia de proprietari este o forma de asociere a proprietarilor avand ca scop administrarea, intretinerea si repararea proprietatii comune, mentinerea in stare buna a imobilului, respectarea drepturilor si asumarea obligatiilor de catre toti proprietarii. Trebuie sa existe cel putin trei proprietati individuale pentru a putea infiinta o asociatie de proprietari.
Etapele infiintarii unei asociatii de proprietari
1. Convocarea proprietarilor
Proprietarii trebuiesc convocati in vederea intrunirii adunarii generale de constituire. Acesta se face prin afisarea unui convocator la adresa imobilului si a unui tabel cu semnaturile proprietarilor.
2. Intrunirea Adunarii Generale
La data si ora convocata proprietarii vor hotari infiintarea asociatiei de proprietari, vor stabili organele de conducere, administrare si control.
3. Semnarea Statului Asociatiei
Statutul asociatiei de proprietari va stabili regulile de functionare si atributiile asociatiei de proprietari, structura veniturilor si a cheltuielilor, precum si repartizarea acestora.
4. Semnarea acordului de asociere
Acordul de asociere trebuie sa contina numele si prenumele tuturor proprietarilor, descrierea proprietatii, cotele-parti indivize, precum si regulile de folosinta a partilor comune;
5. Obtinerea cazierelor judiciare
Unele instante solicita cazierele judiciare ale membrilor organelor de conducere, administrare si control.
6. Depunerea dosarului la instanta
Cererea de inregistrare impreuna cu taxa judiciara de timbru, cu hotararea Adunarii Generale, convocator, statut si acord de asociere se depun la judecatoria de la adresa imobilului.
7. Legalizarea incheierii judecatoresti
Trebuie retinut ca asociatia se infiinteaza doar odata cu inscrierea in registrul special tinut de judecatorie.
Serviciile oferite pentru infiintarea unei asociatii
Redactarea convocatorului si a hotararii Adunarii Generale de Constituire
Redactarea statutului si a acordului de asociere;
Achitarea taxei judiciare de timbru;
Intocmirea dosarului complet si depunerea cererii la judecatorie;
Reprezentare in instanta la termenul acordat de judecator;
Obtinerea incheierii judecatoresti legalizate
Serviciile oferite pentru functionarea unei asociatii
Asistare juridica in cadrul desfasurarii sedintelor asociatiei pentru asigurarea legalitatii acestora
Redactarea hotararilor luate in cadrul sedintelor
Reprezentare in instanta de judecata in procesele privind asociatia
Intocmirea documentelor necesare in cazul modificarilor survenite in asociatie
Asigurarea activitatii de cenzor si tinerea contabilitatii si oferirea de consultanta fiscala
Intocmirea actelor in cazul dizolvarii si radierii unei asociatii
Merita sa lucram impreuna
Suntem alături de d-voastră în procesul de înființare și pe tot parcursul funcționării asociației.